MARENTURMO

Hva jeg spiser gjennom en dag

  • Publisert: 13.07.2016, 10:00
  • Kategori: Trening
  • Hei!

    Jeg tenkte det kunne vre gy legge ut alt det jeg spiser gjennom en dag. Jeg spiser veldig "sunn" mat, velger skrive det slik, ettersom at det jeg spiser ikke ndvendigvis trenger vre det som er best for andre. Noen mener kanskje at jeg spiser for sunt, men for meg funker det og jeg liker spise sunn mat. Jeg har faktisk spist slik jeg gjr n s lenge jeg kan huske.

    Tenkte kanskje det kunne vre inspirerende og motiverende for andre som har lyst spise "claen food", som jeg liker kalle det.

    • Frokost: Hver eneste dag starter jeg dagen min med en porsjon havregrynsgrt, som jeg koker med bde vann og melk (halvt om halvt). Jeg liker starte dagen med havregynsgrt fordi det smaker godt, er supersunnt og den holder meg mett lenge. Grten innholder mange bra ting, som for eksempel jern, proteiner, fiber osv..

     

    • Lunsj: Til lunsj bruker jeg som regel spise Cottagecheese. Lunsj er ikke mitt favoritt mltid men jeg prver vre streng mot meg selv spise det hver dag. Cottagecheese er ikke det beste jeg vet, men bruker piffe det opp med litt FunLight og av og til br! Jeg spiser alltid mager Cottagecheese, den inneholder nesten ikke fett pluss at den er stappfull av proteiner.

     

    • Middag: Det mltidet jeg elsker over alt p jord. Det finnes s mye godt spise til middag! Middagene mine bestr som regel av laks, torsk eller kylling og grnnsaker som tilbehr. Denne middagen inneholder stpotet, aspargesbnner og sommerkl, disse tre er helt klar noen av mine tilbehrfavoritter.

     

    • Kveldsmat: Denne kveldsmaten inneholder litt mer enn det jeg bruker spise til vanelig, og det er p grunn av at jeg egentlig bruker drikke en proteinshake etter jeg har vrt p trening, dette bruker skje rett fr kveldsmaten. Men kveldsmatene mine inneholder s og si alltid egg (jeg elsker egg). Om jeg har rester fra middagen kan jeg finne p varme de opp til kvelds, slik jeg har gjort her.

    Dette var alts det jeg kan spise gjennom en dag. Jeg spiser selvflgelig mellommltider mellom alle disse mltidene og da gr det alltid i frukt eller grnnsaker (epler, plommer, gulrtter..). Hper dere fikk noe ut av og lese dette innlegget, jeg liker hvertfall lese om mat men det har kanskje noe med at jeg er spesiellt interessert (haha).

     

     


     

  • Publisert: 13.07.2016, 10:00
  • Kategori: Trening
  • 0 kommentarer
  • hits